Zanzibar, ultima etapa

A dia 13-09-08, Hem arribat a Stone Town, aquest cop si que estem segurs d’on som. Hem sortit rapid de la zona del port per no trobar papasi, tothom ens preguntava on anavem. Hem arribat un hotel que un amic d’en Pep, en Simone ens va recomanar (amic fins ara). Aqui si hi ha mosquits, molts. Hem hagut d’arreglar l’habitacio a base de cinta americana perque la mosquitera de la finestra estava reventada i les mosquiteres dels llits plenes de forats. La Nuria ja te dues picades, portem matats el record de 19 mosquits dins d’aquesta habitacio.

Hem anat a sopar al carrer, ple de paradetes amb pinxitos de carn, peix, brotxetes de gambam llagostes, patates fregides… de tot igual que a Chake pero molt mes car, mes varietat i mes gent. No deixen fer fotos als mercats pero es digne de veure-ho i viure-ho. Ja ens esperem per tornar-hi. A Stone Town hi ha un entramat de carrers i carrerons molt perdedors, ni amb el mapa saps on ets, doncs hi ha molts carrers que no hi surten i tots s’asemblen, molt estrets i foscos, plens de paradets i de gent.

14-09-08:  Stone Town (0m)   >   Kendwa (0m)

Distancia: 60,52kms    Temps: 3h 19min  Desnivell: +/-378m

Ens hem llevat i per sort, no tenim mes picades de mosquit. Hem anat a buscar aigua i no ens l’han volgut vendre, a que no sabeu perque… doncs perque el propietari era musulma i no venia res de menjar ni de beure, nomes sabons i coses per l’estil. Hem tirat un parell de paradetes mes enlla i un infidel si que ens ha vengut unes quantes aigues i magdalenes, la seva anima cremara a l’infern pero ara a guanyat 4$…

Ens hem dirigit cap a Nungwi, aquest cop si que hem trobat forsa transit, sobretot al sortir de Stone Town, la ciutat mes gran que hem estat de moment. La ruta d’avui es forsa planera, una carretera que va seguint la costa i va trobant poblets de pescadors. Hem arribat a Kendwa on ens hem instalat perque ens pensavem que ja haviem passat Nungwi, pero no ha estat aixi. Ens n’em adonat quan hem preguntat a l’hotel on carai estavem ensenyant-los un planol de la lonley planet, i ens han dit que estava equivocat. Hem anat a fer gestions amb els centres d’immersio que hi ha per aqui per anar a sota l’aigua dema, voliem anar a l’atolo de Mwemba, pero fa molt de vent i cap d’ells s’aventura a anar-hi, o sigui que dema farem una immersio per una zona mes propera. Ja us explicarem com a anat tot.

15-09-08:  Kendwa (0m)  > Nungwi  > Kendwa (0m)

Distancia: 14,56kms    Temps: 1h 28min  Desnivell: +/-118m

Ens hem aixecat i ens hem esperat a fer immersio fins a les 10:00h. Els nostres esforsos d’ahir amb els        diving per anar a l’atoll de Mwemba no van servir de res, cap diving hi vol anar, diuen que fa mal temps,pero creiem que es perque hi ha poca gent i no els hi surt a compte. Aixi que hem decidit fer una immersio per la zona on estem (es l’unica opcio que ens ofereixen), ens diuen que anirem a una paret de corall a uns 18m. Sortim cap alla a les 11h i anem cap al lloc, segons ells fa molt de vent i molta corrent i decideixen canviar el lloc de fer immersio per un de mes resguardat, aixi que acabem fent immersio en una paret a 9m com a prof. maxima. A la zona hi ha moviment de peix pero l’aigua esta molt bruta. Tornem a estar al salvapantalles, pero enlloc d’un pc d’un spectrum… Sortim al cap de mes d’una hora amb l’ampolla gairebe plena… Visca els centres i els Dive Masters PADI que creuen que les immersions amb DECO i les onades son obra del dimoni i que aniran a l’infern si fan alguna immersio amb aquestes condicions.

Peix fent el pallasso

Despres de dinar hem agafat una estoneta les bicis i hem anat fins al poble mes al nord de Zanzibar, Nungwi, un poblet molt xulo de pescadors on encara construeixen les barques a la sorra. Hem tornat a l’hotel i ens hem connectat per intentar penjar alguna foto pero es IMPOSSIBLE. O sigui que ho deixem per un altre dia.

16-09-08:  Kendwa (0m)  > Chwaka (0m) > Uroa (0m)

Distancia: 74,81kms    Temps: 4h 57min  Desnivell: +/-394m

Avui hem tombat l’illa i hem baixat de N a S per la seva cara Est. Ens hem trobat la sorpresa que era una carretera acabada d’asfaltar, i ens pensavem (mal documentats) que era una pista. Hem passat per un pilo de Resorts i Hotels en construccio. I aqui, si, molt de tant en tant, atravessem algun poble on enlloc d’estendre claus estenen algues al costat de la carretera. Preferim l’olor dels claus!

Hem arribat a Chwaka i un italia molt “amable” ens ha indicat un hotel barat, quan l’hem vist, per si decas hem preguntat el preu, ni mes ni menys que 180$ la nit. No se quins criteris tenen a Italia que uns tant i altres tant poc, eh Simone…!? Hem girat cua i hem anat a preguntar a un altre ens han dit que estava tancat pero que ens obrien per 70$ sense menjar i tambe ens ho hem pensat. Com que hem arribat d’hora hem decidit fer un tour d’hotels i hem reculat per la carretera d’on veniem que n’hem vist molts. El primer era un cartell i despres de seguir 1,5kms per una pista hem arribat a un hotel en construccio, aixi que hem continuat buscant, el segont, tambe un resort, tampoc ens venia de gust quedar-nos-hi. El tercer, ens ha fet por entrar, segur que no ens volien i finalment, i perque hem regatejat n’hem trobat un, tot i aixi estem al lloc on hem pagat mes per una nit. Aixo de tombar l’illa no ha estat bona idea! Per cert en aquest costat tothom ens saluda en italia.

Pel cami hem comprat un coco per menjar-lo sota una palmera i ho hem pogut fer ja que el bungalow el tenim sota una palmera de la platja. Ara nomes ens queda decidir si atravesem la Bahia de Chwaka en barca o no, tot es questio de preu. Primer ens ho han ofert per 60$ i ara estem a 30$.

17-09-08:  Uroa (0m) > Stone Town (0m)

Distancia: 81,56kms    Temps: 4h 45min  Desnivell: +/-317m

Un cop llevats, esmorzats i a punt de marxa ens ha vingut el paio del barco i ens ha dit que ens haviem d’esperar 2h ja que la marea era baixa i no podiem sortir. Hem decidit tornar cap a Chwaka amb bici i preguntar si algun pescador ens hi portava, sino aniriem per carretera… Total que hem portat a passajar les bicis amb una barca que portava un regiment d’italians a una platja a l’altre costat de la Bahia de Chwaka i per 15$!

Hem tardat 40min i realment la marea era baixa, hi havia gent que la creuava caminant (aigua fins a sota la galta del cul). A proa hi havia un noi que anava indicant al capita cap a on havia d’anar per no quedar embarrancats.

Hem agafat la carretera i hem comensat a pedalar a les 11h, aquesta era molt similar a la d’ahir amb complexos hotelers de superluxe. Ens hem aturat a dinar a un “restaurant” a Jozani National Park, ens hi em estat 1h i 30min, 1h i 15min esperant a que ens fessin un arros amb verdures i 15min per menjar. Hem tornat a arrancar i ens ha costat pedalar, estavem ben tips i feia molta calor, el termometre marcava una temperatura comfortable.

Pel cami tot xerrant ens ha sorgit l’idea de fer immersio a Stone town, aixi que haviem d’arribar-hi avui per poder fer-la dema. Ens definitiva que dema tornem a fer immersio pero no a Stone Town, sino a Mwemba, que es on voliem anar a Kendwa i no ens hi van voler portar.

Per sopar nomes disposavem de 7000TZS (uns 4eur) o sigui que hem hagut de recorrer al sopar al carrer…

Regatejant per el menjar...

18-09-08:  Stone Town (0m)   > Mwemba (0m)  > Stone Town (0m)
A fer 2 immersions, ens han portat amb furgoneta
La furgoneta sortia a les 7h, erem nosaltres dos sols. Hem anat cap a Mwemba i de cami hem recollit a dos italians (aixo esta infestat d’italians). Ens ha sorpres que el guia de l’immersio fos un autocton, ja que tots els centres estan regentats per Mzungus i els guies tambe ho son. Excepte els que carreguen els equips amunt i avall. Doncs hem arribat i hem agafat una barca cap a l’atoll de Mwemba, on hi ha una petita illa amb un resort que costa 1000$ la nit per persona, ja hi erem pero no tenien canvi i em decidit marxar…
Anant cap a l'atoll de Mwemba amb una barqueta local

Anant cap a l

La primera immersio l’hem fet a KISHIWANI, una paret a la banda S de l’atoll que baixava fins als 45m, pero no ens han deixat baixar mes de 25m… Hem vist tortugues, servioles cazant i algun mero, molt peixos de colorins amb molta diversitat…
Tortuga i Pep a l'illa de Mwemba
El follet tortuga amb la tortuga
Hem sortit amb fred, aqui et donen trajes prims i/o sense manigues i l’aigua esta a la mateixa temperatura que al Mediterrani a l’estiu. Pero el guia porta una traje gruixut amb caputxa, aixo es perque no s’allarguin gaire les immersions… Ens han donat platans i taronges, 45min de descans per refer-nos i Sant Tornemi.
La segona ha estat en un lloc que anomenen AQUARI, realment ho sembla. Aqui hi havia grans moles de peixos i algun de bastant gran. Hem sentit dofins pero no els hem pogut veure. Tambe hem vist mes tortugues, una de molt gran, hem fet un video que no podem penjar ja que tenen el youtube capat, ja el penjarem. Aquí va el video de la tortuga…
Teniem molt de fred pero hem aguantat ja que l’espectacle s’ho valia…
19-09-08:  Stone Town (0m)
De compres amb els pocs cales que ens queden, o sigui que no us espereu gran cosa…
Per les nenes hem repinyat el que hem anat trobant pel cami!
Al primer establiment on hem entrat hem canviat una manta de l’avio per un collaret, tambe voliem canviar els guants que estaven foradats pero l’intent ha estat un fracas! Hem continuat caminant pels carrerons de Stone Town i un pilo de “papasi” ens volien fer de guia per la ciutat o vendre’ns qualsevol cosa. Hem cantat una canso tipica ( Jambo wanna, … hakuna matata, ….) a un que ens volia vendre un cd de la mateixa! Mentrestant anavem fent intents de encolomar els guants per algun collaret i ni a patades els volien canviar, … fins, fins que un bon noi, ens els ha canviat for cycling o for gym, o whatever you want!
Ens hem divertit una mica, ja que ells tambe se’n reien de nosaltres, no sabem qui hi ha sortit guanyant!
Just guiris!

20-09-08:  Stone Town (0m) > ZNZ Airport (35m)

Distancia: 12,62kms    Temps: 0h 46min  Desnivell: +/-31m

Després de fer algunes voltes per Stone Town, hem anat aviat a l’aeroport per negociar el tema bicis, ja que al ser el primer un vol nacional nomes perneten 20kg per passatger (ZNZ>Moshi). Voliem portar cocos pero no en portem perquè pesen molt. Hi hem arribat massa aviat.
No hi ha sala d’espera, bé si que n’hi ha però només deixen entrar a dins els que marxen al cap de 30min, o sigui, que el check-in es fa abans d’entrar a l’aeroport, us podeu imaginar cues de guiris amb maletes per allà fora. El que ens preguntem és que fan quan plou?!
Doncs com que encara no ens deixaven entrar, i faltaven unes 5 hores, hem seguit per la carretera fins un poblet costaner, Chukwani. Anavem buscant un lloc per passar l’estona, la carretera s’acabava perquè entrava en una base militar i al costat i havia un bar amb una terrassa que tenia vistes a la illa de Chumbe. Hem decidit para aquí i pendre alguna cosa fins a l’hora de marxar. Hi hem estat prou bé, i el preu més barat que hem trobat per una coke (20 centims d’euro…).
Vinga cap a l’aeroport a negociar el tema bicis. Hem arribat al parquing i hem començat a “plegar” les bicis.
A l’hora de fer el check-in, ha sonat la musiqueta i la veu de la mesquita que hi havia al costat i tothom ha marxat a resar. Quan han acabat de resar hem pogut fer el check-in i ens les hem manegat per no tornar a pagar res, bé la propina de 5eur. inevitable, per fer la vista gorda… També dir-vos que a ZNZ tenen una “ecotaxa” 5USD per persona i per estada o sigui que hem hagut de pagar 10USD per poder sortir de ZNZ.
Demà al matí, molt al matí, des de Moshi agafem l’avio que ens tornara cap a casa, be, el primer de molts. Moshi>Nairobi>London>BCN. Arribarem a BCN cap alla les 21h del diumenge 21, si us plau que alguna anima caritativa ens vingui a buscar, i que el “comite de bienvenida” tambe ens porti un pa amb tomaquet amb pernil salat i un altre amb pernil dolc i formatge (no cal que ens demaneu TIPS perque no ens queda res…).
Senyors ens acomiadem de vostes, gracies per la vostra atencio i fins l’any vinent que farem les gestions oportunes perque sigui Mongolia. Esteu atents al blog!
Aquesta entrada ha esta publicada en sortides amb bici, Tanzània, Viatges amb bici pel Mòn.... Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Zanzibar, ultima etapa

1. En Simone (l'ex amic) ha dit:

Ei, la veritat es que aixo de fer un blog (o com es digui) d’un viatge no va amb mi i aixo d’haver d’escriure mentre et mous no em feia gaire gracia. Pero ei! El trobo forca interessant tot plegat. Total quan tornes fa mes mandra escriure el que has vist i tampoc te’n recordes massa… Gaudiu molt del que queda i disculpeu si l’hotel no es el que esperavau (han passat tambe 12 anyets).

2. societatilimitada ha dit:

Que passa Dr. Mariani!
    Han passat 12 anys pero l’hotel suposem que continua tal qual tu t’el vas trobar, les mateixes mosquiteres, llits… pero tranquil es el que buscavem un forat barat, i hem dormit a llocs pitjors… o sigui que no et preocupis Ja et passarem les fotos en un sopar i tornaras a ser el meu amic (si pagues tu es clar…)
    A veure si quedem per anar a rodar per palafolls algun dia amb en Lluis, en Jordi suposo que va molt liat, a veure si fas gestions i quedem un dia de la primera setmana d’octubre que tinc festa…

Fins ara

Nuria i JOSEP

3. Mariona ha dit:

En el llarg viatge de tornada podeu aprofitar el temps preparant el de l’any que ve.
    Us esperem al carrer de l’Havana amb cava i galetes.
    Us ve de gust???
    Molta sort i fins aviat.
    Mariona

4. cristina sauleda i serra ha dit:

quines cròniques!!!!! i “que envidia me dais…”
    suposo que fareu un suparet a casa vostre per ensenyar-nos tot el material fotogràfic, no Pep?!!
    Ens veiem aviat, ja mirarem de tenir preparat pa amb tomàquet i pernils….

5. Pere ha dit:

Ei ! jo m’apunto per anar a Mongolia…