Škarlinski kanjon

Vilinska šuma
Foto: 02.04.2018.

Jučer smo ponovo prehodali jednu od meni najljepših staza u Istri, Škarlinski kanjon, pravu vilinsku šumu 🙂

Foto: 29.02.2020.

Nalazi se nedaleko od Brtonigle, park prirode koji je ime dobio po potočiću Škarline. Potok se nekoliko kilometara južnije ulijeva u rijeku Mirnu. Hodanje možemo započeti u Brtonigli (staza Zenon), Novoj Vasi ili (kao mi jučer) Donjim Baredinama. Vozimo kroz selo i na kraju makadamskog puta i pred raskrižjem ostavljamo auto. Pješice krećemo desnom stranom.

Početak puta, stazom desno se spuštamo prema kanjonu
Spuštamo se stazom prema kanjonu…
Foto: 29.02.2020.

Kad se spustimo dole kanjon nije odmah vidliv ali vidjet ćete tablu, dva mala jezera, most i Istarsku špinu.

U kanjon ulazimo stazicom koja se spušta pored info table.

Info tabla i smijer prema kanjonu
Foto: 29.09.2020.

Sve su staze označene kao i staza kroz sami park odnosno kanjon. Mislim da ću sljedeći put krenuti stazom Zenon iz Brtonigle 😉

Oznake koje pratimo
Foto: 29.02.2020.

Staza je dosta dinamična i kategorizirala bi je kao zahtjevniju pješačku stazu. Zbog vlage, blata i poprilično neravnog terena, stazu odrađujemo nešto opreznije 😉 naravno, dobra obuća je bitna i savjetujem da ponesete dodatne čarape, jer nekoliko puta prelazimo s jedne na drugu stranu potoka što može biti poprilično mokro iskustvo ako potok nabuja 😀

Ovaj put vode baš i nije bilo previše pa sam točnije izračunala vrijeme potrebno da se staza prehoda. Nama je jučer trebalo oko 1 h i 15 min.

Dio predivne staze
Foto: 29.02.2020.

Staza nije duga, oko 4 km (spuštanje do kanjona, kanjon i uspon do cilja) ali je, kako sam već rekla, dinamična i nešto zahtjevnija na nekim dijelovima.

Bez obzira na blato, ova je, po mom mišljenju, jedna od zanimljivijih staza u Istri. Zbog mahovine, bodljikave veprine, bršljana i drugog zimzelenog bilja zelena je cijele godine i stvarno je posebna ❤

Kad vode ima dosta, staza postaje i malo zahtjevnija, dinamičnija ali i zanimljivija 😉 tada se pojavljuju slapovi i zaista je magično ❤

Foto: 04.02.2018.

U proljeće je, naravno, najzelenije 🙂

Foto: 23.04.2017.
Foto. 23.04.2017.

Prve vjesnike proljeća smo već vidjeli 😉 jaglaci, visibabe i ljubičice najavljuju najzelenije godišnje doba 🙂

Foto: 29.02-2020.
Foto: 29.02.2020.

Izlazimo iz kanjona hodajući po samom koritu i dolazimo do livade.

Korito Škarlina
Prema izlazu…
Foto: 29.02.2020.

Od stabla na livadi krećemo lijevo, prema stazi koja vodi do auta. Kako smo se prije spuštali prema kanjonu i hodali nizvodno, sada slijedi dio uzbrdo, taj dio je trening 😀

Dio uzbrdice

Prolazimo kroz maslinike…

I dolazimo do auta….

Vratili smo se lijevom stazom

Cijela staza na linku:

Još par slikica 😉

Foto: 04.02.2018.

Uživajte u ovom predivnom biseru prirode, i kao uvijek, pokupite smeće za sobom 😉