Eörsi László: négy új kötetem a forradalomról

2016 október 14 9:40 de.41 hozzászólás

A 50. évforduló után a 60. sem egészen méltóképpen sikerül. Most ugyan nem várható náci randalírozás, ám a demokratikus jogállam megszüntetése, a szolidaritás teljes hiánya, a gyűlöletkampány és legutóbb a sajtószabadság ellen indított megsemmisítő támadás épp ugyanannyira nem vágnak egybe az 1956-os forradalmat és jellemző eszmékkel.

A négy kötetből három a „pesti srácokról” szól. Azokról a felkelőkről, akik Csepelen, Kőbányán és Zuglóban kísérelték megvédelmezni a forradalom vívmányait a szabadságot és persze a függetlenséget is. A rendszerváltás óta a „pesti srácokat” mindinkább lenyúlta a jobboldal és nálunk a szinte vele egy pályán mozgó szélsőjobb. Az utóbbi másfél évtized óta már szinte teljesen úgy rögzül, hogy a felkelők a horthysta rendszer (vagy a nyilaskeresztes uralom) visszaállításért fogtak fegyvert. Márpedig a felkelők legalább 90%-a ezt éppúgy nem óhajtotta, mint a rákosista világot. És mára a „Pesti srácok” a diktatórikus kormányzat szócsöve lett – mit szólna vajon ehhez Angyal István vagy Iván Kovács László?

A legnagyobb vita nem e három kötettel kapcsolatban várható, hanem a negyedikről, amely Tóth Ilona és Mansfeld Péter történetéről szól. E két mártír foglalkoztatja leginkább a hazai közvéleményt, és már a kilencvenes években is számos legenda alakult ki róluk, amely a köréjük kialakult mondakör mostanra már könyvtárivá terebélyesedett. Szembe kell tudni néznünk a múltunkkal.

Íme a kötetek

KŐBÁNYA 1956 – Fegyveres ellenállás a X. kerületben

kobanya-1956-fegyveres-ellenallas-a-x-keruletben

E tanulmánykötet az 1956-os fegyveres felkelés X. kerületi (Kőbánya) alig ismert eseményeit tárgyalja. E városrészben a forradalom csak október 30-án győzedelmeskedett, ekkor a forradalmárok elfoglalták a legfontosabb középületeket, és megindult a társadalom önszerveződése. November 4-én következett szovjet intervencióval szemben szabadságharcosok napokig eredményesen küzdöttek. A forradalom leverése után számos kőbányai felkelő – így a három parancsnokok is – elhagyta az országot, az itthon maradtak közül három ellenállót ítéltek jogerősen halálra, de közülük kettőt kegyelembe részesítettek.

KÖNYVBEMUTATÓ – MEGHÍVÓ!

Időpont: 2016. október 25. (kedd), 17:00 óra.

Helyszín: Kő Café

Kőbánya, KÖSZI (X. ker. Előd utca 2) (Rottenbiller parkban az ATV/volt Kőbánya mozi mögött).

Zugló 1956 – Fegyveres ellenállás a XIV. kerületben

zuglo-1956-fegyveres-ellenallas-a-xiv-keruletben

Zuglóban már a forradalom első napjaiban gyorsan megkezdődött a társadalom önszerveződése, elsősorban az újjáéledő (1945–1947) Nemzeti Bizottság jóvoltából. Újjászervezték a közigazgatást, így a helyi nemzetőrséget is. A fegyveres egyetemi szervezet, a Forradalmi Egyetemi Zászlóalj sehol az országban nem jutott ekkora szerephez, mint ebben a kerületben.

 A november 4-én kezdődő szabadságharc elsősorban a Thököly út és a Dózsa György út kereszteződésénél, tehát a VII. és a XIV. kerület határában bontakozott ki. Itt országos szinten is az egyik legeredményesebb ellenállás folyt, amelyben a „csikágói” nagyvagányok játszották a főszerepet.

A megtorlás legsúlyosabban az ő köreiket érte: tizenkettőjüket kivégezték. A zuglói körzetben tíz forradalmárt ítéltek tíz évnél súlyosabb börtönbüntetésre. Tizenegyen – köztük több vezető – hagyták el az országot.

KÖNYVBEMUTATÓ – MEGHÍVÓ!

Időpont: 2016. október 26. (szerda), 18:00 óra

Helyszín: Lipták Villa (XIV. ker., Hermina utca 3)

A könyvet bemutatja: Karácsony Gergely polgármester

A CSEPELI FEGYVERES ELLENÁLLÁS, 1956

a-csepeli-fegyveres-ellenallas-1956

„Vörös Csepel” hűségében talán leginkább megbízott a kommunista diktatúra. Mindhiába, pár nap múlva összeomlott a helyi hatalom, bázisaikat rövid időn belül elfoglalták a zsarnokságot végképp megelégelő tömegek. A felkelők különösen a városrészt központját és a Királyerdőt vonták ellenőrzésük alá. Bár a régi hatalom átmenetileg visszaszerezte a városrészt, de a politikai fordulat következtében a forradalmárok vették kezükbe az irányítást, és a felkelők nemzetőrökké lényegültek át.

November 4-étől e körzetben az egyik legkeményebb, legelszántabb ellenállás bontakozott ki, amely hat napig tartott, és súlyos áldozatokkal – a magyar oldalról főleg a lakosság soraiból –, a városrész lerombolásával járt. A novemberi harcok következtében a magyar részről összesen 69-en haltak meg, míg a megszálló erők 15–20 főt vesztettek.

A kádárista megtorlás során 12 csepeli felkelőt, szabadságharcost ítélték halálra és végeztek ki, mások súlyos börtönbüntetést szenvedtek.

KÖNYVBEMUTATÓ – MEGHÍVÓ!

Időpont: 2016. november 7. (hétfő), 11:00 óra

Helyszín: Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára (VI. ker., Budapest, Eötvös utca 7).

„Rendkívüli idők, rendkívüli cselekmények” Tóth Ilona és Mansfeld Péter története és mítosza

rendkivuli-idok-rendkivuli-cselekmenyek-toth-ilona-es-mansfeld-peter-tortenete-es-mitosza

Kötetünk három tanulmányból áll. A rendhagyó bevezető arról szól, hogy a pártállami tabusítás, agyonhallgatás után miként torzult el, miként vált az aktuálpolitika martalékává az 1956-os forradalom és szabadságharc ethosza.

Három bátorlelkű forradalmár, Tóth Ilona és két társa megölt egy besúgónak vélt embert. Ezt az eseményt a cáfolhatatlan bizonyítékok ellenében – bármennyire is szeretnénk – nem tudjuk meg nem történtté tenni. Fontos lenne, hogy szembe tudjunk nézni a múltunkkal.

A forradalom legfiatalabb kivégzettje, Mansfeld Péter távolról sem volt gáncstalan szabadsághős, viszont ő a megtorlás embertelenségének, legfőbb szimbóluma.

KÖNYVBEMUTATÓ – MEGHÍVÓ!

Időpont: 2016. október 31. (hétfő) 16:00 óra

Helyszín: FUGA Budapesti Építészeti Központ (V. ker. Petőfi Sándor u. 5)

A könyvet bemutatja: Vágvölgyi B. András

Az eseményre mindenkit szeretettel várunk!

Eörsi László

41 hozzászólás

  • ” … ám a demokratikus jogállam megszüntetése, a szolidaritás teljes hiánya, a gyűlöletkampány és legutóbb a sajtószabadság ellen indított megsemmisítő támadás …

    A négy kötetből három a „pesti srácokról” szól. ”

    Haaaat… ha a konyv is ilyen stilusban lett irva, akkor inkabb nem lennek kivancsi a „pesti sracokra”.

  • Persze, nem lett volna „fegyveres ellenállás”, ha az orosz tankok nem lövik szét Budapestet és a harcokba nem hal meg többszáz fiatal ember!

  • A bosszú kegyetlen volt mindenképpen, és akik az oroszok ellen mentek, életükkel fizettek érte.
    Én NEM érdeklődöm a fenti könyvek után.

  • Figyelő
    2016 október 14
    1:39 du.
    Azt mondod, a rádiónál az oroszok kezdtek el lövöldözni? Ez az újdonság erejével hat…

  • Nem az oroszok lőttek a rádiónál, ott az ÁVH lőtt a felkelőkre, azaz a diákokra, akik be akarták mondani a rádióba a 16 pontot., Sehol nem írtam, hogy a rádiónál oroszok voltak..
    Az orosz tankok vonultak végig a főutakon, de Kelenföldről is érkeztek. Éppen sorban álltam kenyérért reggel 7-kor,mikor meghallottam a tankok dübörgését.
    Bár volt már elég orosz Bp-en, de ez utánpótlás volt.
    Ami a rádiónál volt az okt. 23-án, a sorbaállás nov. 4-én volt.

  • A nácizással, meg hasonló minősítéssel kapcsolatban a szerzőnek ajánlom figyelmébe a Rózsadombi paktumot. Nehogy azt higgye, hogy nem tudunk róla. Aztán annak fényében elgondolkodhat azon, hogy ki a fasiszta.

    Ami a demokráciát illeti: A demokrácia az egyéni érdekek diktatúrája a közérdek felett. Egy szűk csoport érdekeinek érvényesítése (mert ők pénzelik a kampányt) a társadalom ellenében.

    Amúgy a sajtószabadság kinél mit jelent? Mert tapasztalatom szerint manapság azt jelenti, hogy szabadon lehet hazudni, és manipulálni, amire számos bizonyíték is van, ha valaki vitatná.

    A legfőbb bizonyíték erre az, hogy a valós közjogi helyzetet teljes mértékben elhallgatják, és képesek ezt olyan szinten megtenni, hogy egy beszéd elhangzásának még a tényét is kihagyják úgy, hogy az előtte és utána elhangzott beszédeket úgy közlik, mintha közötte nem lett volna még egy!

  • – Nagy Imre távozásra szólította fel az orosz csapatokat. Azok ennek a felszólításnak eleget is tettek. November 4-én már csak visszajöttek, mivel távoztukkal lincselési hullám lett úrrá a tömegeken…
    – 23-án a Magyar Rádiónál lövöldözés volt. Máig sem tisztázott, ki lőtt először, az utca, vagy a védők… Persze nem oroszok voltak, az biztos, mert ott se voltak…

  • cukihara(micsoda név)
    Lehet, de az orosz NEM hallgatott Nagy Imrére, és BP: határaiban ültek és vártak moszkvai parancsra.

  • Kedves Bende Istvan!

    Ha valoban Bende a csaladi neved: Nem veletlenul veszprem-megyei vagy? A rokonsagomban van Bende nevu.

    ” A demokrácia az egyéni érdekek diktatúrája a közérdek felett. ”

    Lehet, hogy a mai „liberalis” es „progressziv” „demokraciat” igy latod, de akkor pontosabban illene fogalmaznod.

    A sajtoszabadsag kerdeseben is tevedsz. A sajtoszabadsag lehetove teszi a hazudozast, a tenyek elhallgatasat, a hirek megdolgozasat es ugyes kivalogatasat …stb. Ugyanakkor a kedves olvaso kozonsegnek is van joga a penzevel szavazni, hogy melyik sajtotermeket szereti.
    Na jo, Kanadaban a mainstream media kizarolag „liberalis” agymoso, de az interneten lehet talalni alternativat.

    A rozsadombi paktum nevu konspiracios elmeletecsket pedig hadd ne kritizaljam.

  • Tisztelt Moshe Akiva,
    még az inkriminált mondatokban sem látom, mi az, ami annyira bántóan stílustalan lenne. Elárulná? Nem szégyen tanulni az ilyen pallérozott elméktől. Ha pedig a stílusérzéke a jóindulatával verseng, akkor kiváltképpen elismeréssel adózom nagysága előtt…

  • Ismét elolvastam a fenti könyvrészleteket, hát nem is tudom?!
    Vannak igaz mondatai az eseményekről, de sehol nem látom, hogy miért is volt a forradalom, amit nem Horthysta egyetemista diákok indított el, hanem akkori Műegyetemisták..

  • Figyelő
    2016 október 14
    5:38 du.

    Ezt írtad:
    „Persze, nem lett volna “fegyveres ellenállás”, ha az orosz tankok nem lövik szét Budapestet és a harcokba nem hal meg többszáz fiatal ember!”
    A tudomány jelenlegi állása szerint a harcok a rádiónál kezdődtek, ahol egy szál orosz sem volt.
    Ezért kérdeztem azt, amit.
    Pongyolán fogalmazol, és állandóan védekezésre kényszerülsz miatta..

  • szereny velemenyem szerint Rorsi Ur senkit se fog az asztal korul kerrgetni nyujtofaval ha nemm megy el a konyvbemutatora vagy el se olvassa azt.
    ha tevednek jo es elvezetest kergetosdit

  • Tisztelt Figyelő,
    Fent nincsenek könyvrészletek, csupán – igen rövid – szerzői ismertetések a kötetek tartalmáról. Mivel az egyetemisták részvételéről egyetlen szó sem esik a kiadványokban, az Ön által hiányolt megállapítás – amellyel egyébiránt maradéktalanul egyetértek – az ismertetéseimbe nem került bele, minthogy például a Dunántúli Nemzeti Bizottság megalakulásának körülményei sem.

  • Kedves Eörsi László!

    A cikket Garai-Édler Eszter irta. Mindjart az elejen ezt:

    ” Most ugyan nem várható náci randalírozás, ám a demokratikus jogállam megszüntetése, a szolidaritás teljes hiánya, a gyűlöletkampány és legutóbb a sajtószabadság ellen indított megsemmisítő támadás épp ugyanannyira nem vágnak egybe az 1956-os forradalmat és jellemző eszmékkel.”

    En erre irtam, hogy: ” … ha a konyv is ilyen stilusban lett irva, akkor inkabb nem lennek kivancsi a “pesti sracokra. ”
    Ugyanis a mai Magyarorszag eseteben nem tudok se a demokratikus jogállam megszüntetéserol, se a szolidaritás teljes hiányarol, semmifele gyűlöletkampányrol és a sajtószabadság ellen indított megsemmisítő támadásrol sem.
    Ez mind csak a szokasos „liberalis” tulzas, hazugsag, maszlag, bugyutasag. Ha tehat a konyved is ilyen stilusban lett irva, akkor inkabb nem vagyok ra kivancsi.

    Nem a te hibad, hacsak nem te kerted meg az elvtarsnot, hogy vezesse be a konyv ismertetojet nehany rosszul iranyzott hazugsaggal.

    Nem olvastad a sajat magarol adott ismertetot?
    Az is tele van zoldsegekkel – Magyarorszagrol.
    Az egyetlen ertelmes amit ir magarol az az, hogy a zsidogyulolet ellen harcol. A tobbi temaban vagy nagyon felreert valamit (valamiket), vagy csak siman hazudik.

    Ha reklamozni akarod a konyvedet, foleg Magyarorszagon, probalj meg valaki olyat valasztani a reklamozashoz, akire hallgatnak is az emberek. Eszterunk csak elriaszt tole mindenkit.

  • falusi, megint kötekedsz.
    Hallottál már az „összetett mondatról „?
    Ti. az enyém az volt.
    Az első mondat, általános volt, MIÉRT volt lövöldözés.
    Annyira véded az oroszokat, hogy a végén a forradalmárok lesznek a hibásak, hogy azok ott voltak!
    Viszont egy biztos, hogy több tankot megsemmisítettek!

  • Eörsi László
    2016 október 15
    4:35 du.
    Értem, elnézést ha először rosszul reagáltam.
    Talán, valóban a bevezető sorok okozták!
    Sok síkert kívánok a könyvei terjesztéséhez!

  • Moshe Akiva. 5.47. Kedves Moshe. Ha Te ezekrol nem tudsz, akkos semmit sem tudsz a mai Magyarorszagrol. Ezek szerint az elszegenyedesrol es a civil szervezetek uldozeserol sem tudsz? Az sok hulye libsi szandekosan elszegenyedett, hogy panaszkodni legyen oka? Onkent vallaltak a kozmunkat fillerekert? Ezt Te komolyan gondolod?
    Vagy civilszervezetnek eleg a fuggetlen Cöf?
    Tudod mi a legnagyobb baj? Apolo dicseri a Fideszt, mert kapott par filler emelest. E!mondtak neki, kik nem kaptak az EÜ-ben. Mit erdekli ot, az nem erdekli. Ez az egyik nagy baj. Ez a hatalmas szuklatokoruseg. Ket szem babbal kiszurjak a dolgozo szemet, aki ezutan nem lat semmit a boldogsagtol.
    Neked minden tetszik, semmi rosszat nem latsz, mert nem a Te borodre megy. Erdekes, hogy az antiszemitizmust latod, mert az erint. Boda azt sem latja.
    Erdekes vilagotok van, minden jo, ami a „libsiknek” rossz.
    Erdekes lenne a reakciod, ha a sajat orszagodban ezt csinalnak a „libsik” veled.

  • Megtudtam itt egy fetunoen normalis kommentelotol, hogy ha egy jobboldali vagy szelsoseges ujsag Orban ellen fordul, elveszti jobboldali statuszat, minimum „libsi” lesz. Egyre erdekesebb ez az illiberalizmus. Mikor ismerik fel Europaban a magyar agyphagus virust? Lassan mar keso lesz.

  • Tisztelt Moshe Akiva,
    A cikket én és nem Édler Eszter írta, csak ő tette fel, mivel én nem tartozom a KMH szerzőgárdájába. Rendben, ez valóban félreérthető…
    Ön viszont óriási gondban van a fogalmak használatával. Az Ön kifogása ugyanis tartalmi és nem stiláris jellegű. Önnek gyökeresen más véleménye van a jelenlegi magyar politikai helyzetről, meglehetősen primitíven megfogalmazva. Mindössze csak ennyit állapítok meg, és azt, hogy ahhoz képest, hogy mennyire nincs tisztában az alapvető fogalmakkal sem, meglehetősen magabiztosan vagdalkozik. Egy kis önreflexió talán nem ártana!

  • Moshe Akiva

    Vannak rokonaim Veszprém megyében, de anyai ágról. Apai ágról Kecskeméten kellene keresni, de sokat nem tudok róluk.

    A Rózsadombi paktumról Bóna Mária Ilona tud részletesen írni, mert ő akkor oknyomozó újságíróként, és a férje révén sok mindenbe belelátott. Az ő állítása szerint még most is tartják magukat a „politikusok” ahhoz a megállapodáshoz.
    Keresd Bóna Mária Ilonát a facebookon, és kérésedre ellát részletes információval.

  • Kedves Bende Istvan!

    Az egyik nagymamat hivtak Bende Karolinanak, de az anyja (Bende) nevet hasznalta, mert a papai egyik kispap csinalta fel az anyukajat es nem volt hajlando felesegul venni. Elsosorban azert, mert gazdag csaladbol szarmazott a fiatal pap.
    Aztan a nagyanyam kesobb Veszprembe ment fejhez es ott szulettek az o gyerekei.

    Koszonom, kesobb talan megnezem ezt a Bona Mariat, de hat az egesz paktum semmi mas, mint konspiracios elmelet, es nem is a legjobb azok kozul.

  • Moshe Akiva
    2016 október 16
    11:45 du.

    Ha a család jómódján múlott, akkor minek hangsúlyozod ki, hogy kispap volt az illető?

    Középosztálybeli fiatal férfiakról tudunk -vallástól függetlenül- aki a cselédlányt teherbe ejtette, aztán a gyerek mehetett haza a nagyszülőkhöz, hogy ők etessék a sok másik éhes száj mellett! Voltak biztos naiv lányok is, akiket elcsábítottak, és ha szerencséjük volt, akkor más vette nevére a gyereket.

    Az ilyen „úrifiúkra” ma sem hatna az erkölcs, de az apasági perek és a genetikai vizsgálatok pontossága megtette a magáét!

  • Kedves Eorsi Laszlo!

    ” Önnek gyökeresen más véleménye van a jelenlegi magyar politikai helyzetről, meglehetősen primitíven megfogalmazva. Mindössze csak ennyit állapítok meg, és azt, hogy ahhoz képest, hogy mennyire nincs tisztában az alapvető fogalmakkal sem, meglehetősen magabiztosan vagdalkozik. Egy kis önreflexió talán nem ártana! ”

    Szivesen reflektalnek, ha tudnam, hogy mire. Sajnos azonban az ures kijelenteseidbol semmi sem derul ki.

    Hogy gyokeresen mas lenne a velemenyem Magyarorszagrol (gondolom, hozzad kepest) az lehetseges.
    En siman csak egy roppant korrupt vezeto reteget latok, akik raadasul elegge elvtelenek is. Hacsak a korrupciot nem vesszuk valamifele elvisegnek.
    En ezt az osszes oldalon latom, mig ti altalaban rovidlatok lesztek, amikor a sajat gazembereitek lopasait kene latnatok, viszont vegtelenbelatokka valtok, amint az ellenfeleitek korrupciojarol van szo.
    Hogy ez gyokeresen mas lenne-e valojaban, azt nem tudhatom. Az ilyen kepmutatashoz csak ti ertetek.

    A konyved terjesztesehez adott jotanacsaimat ezennel visszavonom, Isten orizz hogy valamifele bolsi „remekmu” bosszantsa a szabad magyarokat 1956-rol, 2016-ban.

  • cukihara
    2016 október 15
    8:17 de.

    Az oroszok hazamentek, mert Nagy Imre megkérte őket? És csak azért jöttek vissza, mert féltették a magyar népet az ellenforradalomtól? Gondolom, szerinted azért voltak itt egyáltalán, mert védeni kellett az országot a nácik visszatérésétől.

    A logikád pont mint a Hősök téri forradalmárnak, aki Putyinnal koszorúzta a felmentő szovjet csapatok emlékművét.

  • Kedves Hazai Lampa!

    Nem hangsulyozom ki, hogy katolikus pap volt az egyik dednagyapam, csak viccesnek talalom.

    De abban igazad van, hogy manapsag mar jobban kell vigyaznia annak a ferfinak, akinek esze agaban sincs elvenni a megdugibugizott lanyt felesegul. Ez kulonosen jo a nemi betegsegek terjedesenek meggatlasa teren is.

  • Moshe Akiva
    2016 október 15
    5:47 du.

    Ha érdekel, hogy mi van ma Magyarországon, akkor olvass utána pl, hogy miért halt meg Bolye Ferenc! Szívinfarktust kapott a sok idegeskedéstől, pedig világéletében jobboldali, fideszes volt, és utálta a „komcsikat”.

  • Aki ismerős a Facebookon, ott megosztottam egy linket a washingtoni 56-os ünnepélyről.

  • hazai lámpa

    45 évig kellett félniük a nácik visszatérésétől? Na ne már..
    Hol voltak már addigra a nácik…

  • Figyelő
    2016 október 15
    5:57 du.
    😀 😀 😀
    Összetett mondat..
    Nem, galambocskám, egyáltalán nem védem az oroszokat.
    A tényeket próbálom védelmezni, amivel te elég sűrűn kerülsz ellentétbe.
    A leírt „összetett mondatot” csak egyféleképpen lehet értelmezni: Azért volt lövöldözés, mert ott voltak az orosz tankok. Bocs, de ez marhaság. Ha azt írtad volna, hogy jóval kevesebb lett volna a fiatal áldozat, ha nincsenek ott az orosz tankok, egy szavam nem lett volna, mert valóban. A Forradalom valszeg mindenképpen kitört volna, mert az ifjőság is, a munkáások is, az értelmiség is és a parasztság is látta alassú, ám folyamatos fejlődést amikor Nagy Imre volt kormányon. Hegedüs András Rákosi bábja volt, megkezdődött a visszarendeződés a személyi kultusz felé. Nagy Imre még az osztrákoktól való orosz kivonulás után megkezdte a tárgyalásokat a magyarországi kivonulásról. Ez volt ellene az egyik legerősebb érv Moszkvában. Rákosi lobbizott, mint állat Nagy ellen, ahogy lobbizott ugyanúgy Kádár ellen is, miután az lett a főnök.
    Suba-subaru, a Forradalom nem az oroszok, vagy a tankjaik miatt tört ki, hanem a Rákosi-féle diktatúra visszatelepítési kisérletének eredményeként.
    Neked ezt ott, huszonvalahány évesen látnod kellett (volna). Legnagyobb gondom az emlékeiddel az, hogy közben átmosta azokat a sok éven keresztül hallgatott október 23.-i beszédek, történetek ismerete, vagyis sokmindent csak hallomásból tudsz, és azokból következtetsz.
    Ennyi.

  • Tisztelt Moshe Akiva,
    Ellentétben Önnel, én nem csordaszellemben gondolkodom. Lehet, hogy Önnek van gazembere, nekem nincs! Értékek vannak, én azokat veszem figyelembe; a gazemberséget, korrupciót elítélem, akárki is teszi.

  • Közeledik az évforduló.. ez a link mindenkinek szól!

    https://mail.google.com/mail/#inbox/157d4e8dcbc66256?projector=1

  • falusi
    2016 október 17
    6:44 du.
    Hiába akarsz engem, ledorongolni, nem sikerül.
    Én ott voltam és átéltem azt a csodálatos időt.
    TE VAGY AZ, aki hallomásból, olvasásból ismered az eseményeket.

  • Tisztelt Figyelő,
    köszönöm a jókívánságot!

  • Kedves Hazai Lampa!

    Nincs idom kulonosebben a Bolye Ferencre. Annyit lattam futtabol, hogy a greenpeace-es volt a lelkem. Ennyi eleg is egyelore.
    Lehet, hogy a magyarorszagiak kicsit jobbak, de a nyugat-europai zoldeket „zold naciknak” szoktuk hivni egymas kozott. Ok is muszlim arab szolgalatban allhatnak a lelkecskeim.

  • Kedves Eorsi Laszlo!

    Tevedesben elsz. Manapsag mar mindenkinek van gazembere, ha tetszik neki, ha nem.

  • Moshe Akiva
    2016 október 18
    11:37 de.

    Nem volt greenpeaces-s. Kiváló mezőgazdasági szakember volt a kollegájával Ácsnéval együtt, és annyiban voltak zizik, amennyire minden biogazda az. Sokat kampányolt a fidesznek a 2010-es választás előtt. Utána viszont kiűzték a biogazdaságából, csak mert fölemelte a szavát a fidesz földosztási módszerei ellen.

    A GP ezután állt melléjük, és országos kampányt csinált nekik. De minek is magyarázom neked, mikor szerinted mindenki hülye, aki nem Orbán Viktor …

  • Még egy link van, ha nem látták volna még:

  • Milyen érdekes egy hónap múltán elolvasni a cikket!

    Eörsi L. jó reklámot csinált a könyveinek, hogy beleszállt Dózsába. 🙂 Sokan elolvassák majd a fegyveres harcokról szóló könyveit.

    Azért a fidesz is ügyesen megoldotta a reklámot. A vidéki nagyvárosokba és buszokra nem rakták ki a pesti srácok képeit. De a plakátbotrány bekerült az újságokba, így megoldódott a 60. évfordulós plakátkampány vidéki hirdetése is. Olcsójánosok …

  • hazai lámpa
    2016 november 8
    5:43 du.

    Azt írja az átlátszó, hogy 1,4 milliárdot költöttek a 60. évfordulós plakátkampány népszerűsítésére. Hát, az autópályák menti óriásplakátokra és buszos feliratokra nem sok pénzt szántak, vagy drága volt levakarni a migráncsos hirdetéseket mindenhonnan …

    „– heti, kétheti, havi és egyéb periodika szerint megjelenő folyóiratokban és online hirdetési felületeken való megjelenés: nettó 500 millió forint

    – megyei-, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken, és online hirdetési felületeken való megjelenés: nettó 400 millió forint

    – nemzetközi kommunikációs kampány: nettó 500 millió forint”